Gebruik van buzz-words uit den boze in 2001

Het taalgebruik van 'nieuwe economie' bedrijven is vaak zo wollig dat zij daar klanten mee verliezen, aldus analisten van The Yankee Group.

`Wij zien onszelf niet meer als softwarebedrijf, wij zijn een leverancier van totaaloplossingen.' Wie heeft dat de laatste tijd niet gehoord en stiekem bij zichzelf bedacht, wat bedoelen ze daarmee, totaaloplossingen??
Dit weinig inhoudelijke marketinggebabbel kan niet meer, sterker nog, het kan een bedrijf klanten kosten. The Yankee Group is een Amerikaans bureau gespecialiseerd in onderzoek van de ICT markt. Zij signaleren een toenemend gebruik onder Internet- en softwarebedrijven van de zogenaamde `buzz-words': praten met wollige zinsneden die geen werkelijke informatie bevatten.
Het gebruik van deze buzz-words kan veel onduidelijkheid betekenen. Hierdoor kunnen potentiele klanten niet worden overtuigd of zij krijgen een onrealistisch verwachtingspatroon van wat zij gekocht hebben. Het grote gevolg hiervan is dan een ontevreden klant en niets is erger dan dat.
Bedrijven moeten terug naar gebruik van klassieke marketingprincipes en zullen hierdoor succesvoller worden dan de buzz-words-bedrijven.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2001-01-02T00:00:00.000Z Tania Veldkamp
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.