Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Marketingmanagers: liever email dan banners

21 maart 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Nico Dikstaal
Nico Dikstaal

Slechts 3 procent van de marketing managers in Engeland denken dat online adverteren met banners een goede manier is om nieuwe omzet te genereren.

Marketing Week en softwarebedrijf New World. Van de ondervraagde bedrijven houdt 63 procent er een e-marketingstrategie op na en datzelfde percentage bedrijven vindt de eigen website het meest effectieve marketinginstrument. De overige 17 procent ziet email als het meest geschikte middel om met de markt te communiceren.
Het onderzoek bevestigde weer eens dat banners door de grote adverteerders niet serieus genomen worden. En nieuwe economie of niet: gevraagd naar het, on- of offline, meest effectieve middel om nieuwe klanten binnen te halen, vertrouwen de meeste respondenten op ouderwetsedirect mail.
Online advertentie-inkomsten daalden in het derde kwartaal van vorig jaar voor het eerst, becijferde het BritseInternet Advertising Bureau (IAB). De malaise in de dotcomsector en de tragere economische groei zijn daar vooral debet aan. Maar het IAB stelt dat banners ook veel te lijden hebben van software die advertenties filtert, zoals Adsubstract en Adwiper. Sommige analisten denken bovendien dat het natuurlijk mooi is dat de effectiviteit van banners eenvoudig afgemeten kan worden aan het aantalclicks, maar dat die meetbaarheid wel een nadeel is in de concurrentiestrijd met printadvertenties, waarvan de effectiviteit doorgaans onduidelijk blijft.
De online adverteerders geven het nog niet op en komen met grotere en meer indrukwekkende banners. Eerder deze maand kwam het IAB uit eigen beweging met richtlijnen voor formaten die het moeilijker moeten maken om banners te begeren. Modelskyscraper is een verticale band langs de lengte van de pagina en is veel groter dan de huidige banners. Een ander model is een vierkant in het midden van de pagina van 336 bij 280 pixels, wat aanzienlijk groter is dan de 468 bij 60 pixels van bestaande banners.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    Innovatie & Transformatie

    Ai-toepassingen krijgen vaart in 2026 

    Innovatie & Transformatie

    Generatieve ai voorbij de hype: wat echt werkt voor it-leiders

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs