Richard Branson’s Virgin Group heeft zijn oog laten vallen op de Amerikaanse telecomoperator Sprint voor een aanval op de Noord-Amerikaanse mobiele markt.
Dit meldt de nieuwssite van Cnet. Met de deal zou uiteindelijk, als de bedragen van de partners bij elkaar worden opgeteld, een bedrag zijn gemoeid van 1 miljard dollar. Branson zou in eerste instantie 13,82 miljoen dollar in het Amerikaanse avontuur steken. Sprint heeft volgens de berichten de concurrentie, waaronder AT&T, verslagen bij het binnenhalen van de order van Virgin’s mobiele dienstverlening die is gebaseerd op de services van Virgin’s mobiele bedrijven in Engeland en Australië.
Branson gelooft heilig dat hij erin kan slagen een grote rol te spelen op de relatief onvolwassen Amerikaanse markt: in de VS heeft slechts 40 procent van de bevolking een mobiele telefoon, tegenover 70 procent in Europa. Het mobiele initiatief van Sprint en Virgin mikt volgens Cnet op een innige band met de elektronische winkelketen Best Buy. Deze zou de mobiele telefoons en services moeten gaan verkopen, naast hun cd’s en video’s.