De wereldwijde markt voor crm-services kan bogen op een solide groei. Volgens berekeningen van it-marktonderzoeksbureau IDC bereikt de crm-servicesmarkt in 2005 een omvang van 148 miljard dollar, tegenover 61 miljard dollar over dit jaar.
De cijfers zijn goed voor een jaarlijks groeipercentage van 25 procent. Daarmee scoort de crm-servicesmarkt aanzienlijk hoger dan algemene markt voor it-services die volgens IDC over de periode 2000 tot 2005 goed zal zijn voor een jaarlijkse groei van 12 procent.
Het grootste deel van de crm-servicesmarkt wordt uitgemaakt door crm-uitbesteding en operationeel management. Beide waren vorig jaar goed voor 32 miljard dollar van de totale crm-servicesomzet. Voor 2005 rekent IDC voor beide onderdelen op 82 miljard dollar. De crm-trainingssector boekte over het afgelopen jaar een omzet van meer dan 2,9 miljard dollar, en deze zal volgens IDC in 2005 uitgroeien naar 11 miljard dollar.