De kabelmaatschappijen Comcast en Cox Communications hebben met Excite@Home overeenstemming bereikt over het doorgeven van breedband-internetservices.
Comcast en Cox moeten elk 160 miljoen dollar betalen aan Excite om de hogesnelheid internetservice de komende drie maanden voor hun klanten te kunnen voortzetten. Deze bedragen zijn in overeenkomst met het maandelijkse abonneegeld dat Excite@Home anders zou verdienen.
Ook het in het Canadese Toronto gevestigde Rogers Communications en het New Yorkse Insight Communications hebben soortgelijke overeenkomsten met Excite gesloten. Alle deals moeten nog door de faillissementsrechtbank worden goedgekeurd.
Kabelbedrijf Comcast rekent erop dat het alle gebruikers van hogesnelheid internet voor het aflopen van de drie maanden naar het eigen breedbandnetwerk heeft overgebracht. Op dit moment maken ongeveer 800 duizend Comcast-abonnees gebruik van de Excite@Home-services.
Afgelopen vrijdag ketsten de compensatiegesprekken tussen kabelconcern AT&T en Excite af, waardoor ongeveer 850 duizend gebruikers van hogesnelheid-internetverbindingen zonder service kwamen te zitten. Volgens insiders weigerde AT&T met het bedrag over de brug te komen dat nodig was om de service voort te kunnen zetten, ongeveer 300 miljoen dollar.