Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Webwinkels blijken vrouwonvriendelijk

11 april 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie VNUnet
Redactie VNUnet

Veel webwinkels missen de boot, omdat ze onvoldoende rekening houden met het feit dat vrouwen anders op internet navigeren dan mannen.

Vrouwen willen gericht kijken, kiezen en kopen. Terwijl mannen het prettig vinden om te surfen.
VODW Marketing denkt dat webwinkels meer rendement kunnen halen door de internetklant ‘ouderwets’ te volgen. Opvallend is het grote aantal ontevreden bezoekers van webwinkels, stelt dit adviesbureau. Voor ruim de helft van de afhakers geldt dat lastige navigatie een reden is om geen aankoop te doen.
Adviseur Beate Crombags: "En als er al wel wat wordt verkocht, is het moeilijk rendement op die verkoop te genereren. Een nieuwe klant brengt in het eerste kwartaal zo’n vijftig gulden op, in ieder volgend kwartaal het dubbele. Dat lijken goede cijfers, maar de ervaring leert dat twee derde na een eerste bezoek of aankoop niet meer terugkomt."
VODW onderstreept het belang de klant nauwlettend in de gaten te houden. Beate Crombags: "Gewone supermarkten besteden veel aandacht aan displays, looprichtingen binnen de winkel en de plek waar een product staat. Het management wil precies weten wat de klant waar, wanneer, waarom en hoe lang in de winkel doet. Omdat webwinkels aan deze ‘ouderwetse’ manier van het volgen van een klant beslist een voorbeeld kunnen nemen, hebben wij E-prover ontwikkeld." Dit programma houdt alle fasen van het bezoek- en verkoopproces nauwlettend in de gaten. Een zogeheten ‘E-prover Dashboard’ maakt visueel duidelijk waar het proces stokt. Het toont metertjes voor de verschillende stappen van het bezoekproces.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlander terughoudend met online aankopen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs