Telecombedrijf Scarlet Telecom beticht KPN van diefstal van klanten. Nu KPN vanaf donderdag geld gaat vragen voor de voicemaildienst, wordt deze volgens Scarlet massaal afgesloten. Daarbij sluit KPN volgens Scarlet ook de ingestelde doorschakeldienst af. Daarom heeft Scarlet een klacht bij telecomtoezichthouder Opta ingediend.
-bedrijf, of populair gezegd een doorschakeldienst. De Opta heeft KPN eerder opgedragen om dat doorschakelen te vergemakkelijken, zodat klanten die van een andere telefoonmaatschappij gebruik willen maken via het telefoonnet daarvoor niet eerst een speciaal nummer hoeven te draaien. Om continu via een dergelijke dienst te kunnen bellen, moet de klant in de centrale van KPN telefonisch een aanpassing doen. Bij de kleinste wijziging in de gegevens heeft KPN het volgens Scarlet zo geregeld dat alle instellingen teniet worden gedaan. "Op deze wijze steelt KPN onze klanten", aldus Scarlet.
Volgens KPN is het een onzinverhaal. Het uitschakelen van voicemail heeft volgens het voormalige staatsbedrijf niets metcarrier select te maken.