Bedrijven die de shake out van vorig jaar hebben overleefd, hebben een verhaal. Deloitte & Touche wil die verhalen omzetten in de Technology Fast 50.
Dit awardprogramma vergelijkt de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven op basis van omzetgroei in de laatste drie jaar met als uitgangspunt voor waar het écht om draait: hoe ben je succesvol?
Het programma leidt onder meer tot de publicatie van een rangorde en een netwerkevenement in september. Het thema voor 2001 luidt: ‘Groeien na de hype’. Inschrijven kan tot en met 29 juni en is open voor alle technologiebedrijven uit sectoren zoals software, internet, biotechnologie, computers, medisch en wetenschap. Centraal staat de vraag wat de Fast 50 uiteindelijk anders blijken te doen dan anderen. Wat kunnen andere technologiebedrijven leren van deze snelle groeiers? En wat zijn de voornaamste verschillen en overeenkomsten? Het awardprogramma van Deloitte & Touche draait al jaren met succes in Amerika en Canada.
In Nederland is de organisatie in handen van de Deloitte & Touche Technology, Media & Telecoms Group. Het initiatief wordt gesteund door onder meer Quote Media en de Rabobank. Het Nederlandse Fast 50 programma verschilt op enkele punten van het Amerikaanse programma. "In Amerika ligt de focus uitsluitend op rangorde en omzetgroei, terwijl Nederlandse deelnemers ook geïnteresseerd zijn in de verschillen en overeenkomsten tussen succesvolle technologiebedrijven. Om deze reden hebben wij voor Nederland enkele accentverschuivingen aangebracht in het programma", zegt Karel Bakkes van Deloitte & Touche.
De winnaar van de Fast 50 Award wordt uitgenodigd om volgend jaar deel te nemen aan de internationale ceo Summit in Palm Beach Florida en kan daar kennis en ervaring uitwisselen met de snelstgroeiende technologiebedrijven uit Noord-Amerika en winnaars uit andere landen. Inschrijven kan de komende maand bij Deloitte & Touche. In augustus wordt de winnaar bekendgemaakt.