Sociale Dienst Rotterdam kampt met falende automatisering

De automatisering van de Sociale Dienst in Rotterdam functioneert niet naar behoren. Dat verklaarde directeur Mat Masthof tegen Het Financieele Dagblad.

De problemen zouden zitten in de zogeheten 'comptabele aansluiting', de verbinding tussen het primaire proces (de betaling van de uitkeringen) en de financiële administratie. De dienst kan daardoor niet, of te laat, traceren hoeveel geld er precies wordt uitgegeven. Ook wordt er verkeerde informatie doorgegeven. Volgens directeur Masthof 'doet het systeem niet wat het moet doen'.
 
De bouwer van het automatiseringssysteem is softwareleverancier Centric, maar het beheer is in handen van ict-dienstverlener PinkRoccade/Civility. Volgens de directie van de Rotterdamse Sociale Dienst moet er onder meer 1,4 miljoen euro worden geïnvesteerd in aanvullende programmatuur en apparatuur om de problemen het hoofd te bieden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2001-11-12T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.