Novell schrapt marketingafdeling

Softwareleverancier Novell snijdt hard in zijn marketingafdeling. Het bedrijf voert de vorige week aangekondigde ontslagen van 1400 man, ofwel 19 procent van het personeel, wereldwijd met name door in de communicatie- en marketingtak. Dit is bevestigd door de directie van Novell Benelux.

"Bijna de helft van die 19 procent valt in Utah (waar Novells hoofdkwartier is gevestigd - red.). De rest wordt wereldwijd doorgevoerd. De ontslagen vallen met name in marketing en op enkele Europees posities, zoals overkoepelende partnercontacten. Die worden nu lokaal en online ingevuld, via de Partnerne-site", zegt Bram Haasnoot, algemeen directeur Novell Benelux. "Maar dit raakt onze klanten- en partnerondersteuning absoluut niet."
 
De lokale vestiging van het Amerikaanse bedrijf telt 128 werknemers, aldus Haasnoot. Ongeveer 5 procent van deze banen wordt nu geschrapt. Dit ligt lager dan het wereldwijd afgekondigde ontslagpercentage doordat Nederland het relatief goed doet. "Maar het blijft rot, vooral voor de mensen die dit raakt", zegt Haasnoot.
 
De Nederlandse directeur bevestigt ook berichten dat dit vooral de Novell-kant van het bedrijf raakt. In maart dit jaar nam de softwareproducent Cambridge Technology Partners (CTP) over om de omslag naar dienstverlening vaart bij te zetten. De CTP-kant is onlangs afgeslankt. De dienstverlener heeft belangrijke vestigingen in Nederland, Duitsland en Zwitserland. Die kantoren blijven vooralsnog voortbestaan als zelfstandig opererende entiteit, onder de vlag 'a Novell company'.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2001-11-22T00:00:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.