Advertentieklimaat nekt AOL Time Warner

Mediagigant AOL Time Warner heeft over het afgelopen vierde kwartaal een nettoverlies van 1,82 miljard dollar moeten incasseren.

Over dezelfde periode vorig jaar bedroeg het verlies nog 1,09 miljard dollar. AOL Time Warner worstelt al enige tijd met een aanhoudend slecht advertentieklimaat. Zowel bij de tv-, print- als onlinedivisies (America Online) zijn de advertentieportefeuilles met procenten geslonken. AOL Time Warner is wat betreft zijn inkomsten grotendeels afhankelijk van een gunstig advertentieklimaat.
 
Over het vierde kwartaal wist AOL slechts een kleine omzetsprong van 4 procent te maken naar 10,63 miljard dollar. In een toelichting heeft AOL Time Warners topman Richard Parsons laten doorschemeren dat zijn concern de ambitie heeft om zijn activiteiten in de kabelsector verder uit te bouwen. Hij verwees daarbij onder meer naar de recente overname van AT&T's kabelactiviteiten door Comcast.
 
Over het gehele jaar 2001 boekte AOL Time Warner een omzet van 38,23 miljard dollar. Daarmee blijft het mediaconcern achter bij de verwachting die het na de fusie tussen America Online en Time Warner in 2000 uitsprak: een omzet van 40 miljard dollar over 2001.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-01-31T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.