Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Online advertenties in VS sterk teruggelopen

10 maart 2002 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

In de VS is in 2001 veel minder geld besteed aan online advertenties dan het jaar ervoor. Onderzoeksbureau CMR spreekt van een daling van 14,7 procent.

De schatting van Competitive Media Reporting (CMR) is dat in de VS in het afgelopen jaar voor 2,56 miljard dollar aan online advertenties is uitgegeven. Internet-veilinghuis eBay besteedde het meest (45,1 miljoen dollar), gevolgd door General Motors met 43,3 miljoen dollar.
 
Aan de inkomstenkant staat Yahoo bovenaan de lijst. Dat internetbedrijf ontving in 2001 voor 344 miljoen dollar aan online-advertentie-inkomsten. Nummer twee is America Online, dat 320 miljoen dollar opstreek uit de verkoop van advertentieruimte. Een eindje verderop volgen Excite (126,8 miljoen dollar) en Lycos (111,1 miljoen dollar).

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Onderwijs

    Spoelstra Spreekt: Onder druk

    Data & AI

    De echte verkiezingsvraag: zijn we klaar voor de ai-economie?

    Overheid

    NerdVote zet kandidaat-Kamerleden met ict-affiniteit in de schijnwerpers

    Overheid

    Wat zeggen verkiezingsprogramma’s over ict?

    Cloud & Infrastructuur

    Investering van twee miljoen in sociaal sportnetwerk CityLegends  

    Overheid

    Stemmen voor digitalisering…? Blijf maar thuis

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs