Online advertenties in VS sterk teruggelopen

In de VS is in 2001 veel minder geld besteed aan online advertenties dan het jaar ervoor. Onderzoeksbureau CMR spreekt van een daling van 14,7 procent.

De schatting van Competitive Media Reporting (CMR) is dat in de VS in het afgelopen jaar voor 2,56 miljard dollar aan online advertenties is uitgegeven. Internet-veilinghuis eBay besteedde het meest (45,1 miljoen dollar), gevolgd door General Motors met 43,3 miljoen dollar.
 
Aan de inkomstenkant staat Yahoo bovenaan de lijst. Dat internetbedrijf ontving in 2001 voor 344 miljoen dollar aan online-advertentie-inkomsten. Nummer twee is America Online, dat 320 miljoen dollar opstreek uit de verkoop van advertentieruimte. Een eindje verderop volgen Excite (126,8 miljoen dollar) en Lycos (111,1 miljoen dollar).

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-03-11T00:00:00.000Z Jeroen Bezem
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.