Grootschalige sanering callcenters BT

British Telecom schrapt 2200 banen via een grootschalige reorganisatie van zijn callcenters in Groot-Brittannië.

Volgens BT worden 53 van de in totaal 150 callcenters in het Verenigd Koninkrijk de komende twee jaar gesloten. Daarvoor in de plaats komen volgens The Wall Street Journal dertig 'new generation' callcenters. Deze zullen zich onder meer bezighouden met de dienstverlening aan kleinzakelijke gebruikers.
 
In een toelichting laat BT weten dat de meeste ontslagen via natuurlijk verloop zullen plaatsvinden en grotendeels deel uitmaken van het massaontslag van ongeveer dertienduizend medewerkers dat vorig jaar door het telecommunicatieconcern werd aangekondigd.
 
Door de aangekondigde ontslagen, komt het aantal medewerkers dat werkzaam is bij de call centra van BT rond 2004 op ongeveer 13.600. Nu werken er nog ongeveer 15.800full time medewerkers.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-03-28T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.