Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft claimt winst portaal-oorlog

28 maart 2002 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

Microsoft zegt aan de winnende hand te zijn in de internetportaal-oorlog in Europa, tegen lokale en internationale rivalen als Yahoo.

Volgens Microsofts eigen cijfers is zijn msn-portaal de nummer-één internetbestemming in zeven Europese landen, waaronder Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk, en staat het in vijftien andere landen in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (Emea) in de top-drie. Yahoo trekt deze cijfers echter in twijfel.
 
Judy Gibbons, msn-vice-president voor Emea, zegt dat het Microsoft-portaal de voorbije twaalf maanden zijn ‘bereik’ met 10 procent heeft vergroot. Onder ‘bereik’ verstaat Microsoft het aandeel van de internetgebruikers die in een enkele maand de website bezoeken. Met die 10-procents stijging staat het portaal nu op 52 procent, Yahoo op 40 procent en AOL op 22 procent. Althans, dat stelt Microsoft.
 
Yahoo neemt al die cijfers met een grote korrel zout. Zo wordt een groot deel van het internetverkeer naar de msn-sites veroorzaakt door Hotmail-klanten, Microsofts webmaildienst die de gebruikers automatisch doorsluist naar msn wanneer de maildienst wordt verlaten. Hotmail heeft in Europa dertig miljoen klanten. Bovendien bevat Microsofts webbrowser Explorer een ‘foutje’ waardoor gebruikers die een internetadres verkeerd intikken, automatisch naar de zoekpagina van msn worden geleid.
 
Volgens Yahoo zouden ‘geschoonde’ cijfers dan ook aantonen dat niet msn maar Yahoo het meest bezochte portaal is.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    3 reacties op “Microsoft claimt winst portaal-oorlog”

    1. Thomas schreef:
      1 april 2002 om 21:47

      Wie in hemelsnaam gelooft er nog in de verhalen van Microsoft ? Waartoe Microsoft in staat is, weten we inmiddels allemaal uit de media en rechtspraak !

      Login om te reageren
    2. spamdokter schreef:
      2 april 2002 om 06:08

      Weer een duidelijk bewijs dat je kan toveren met cijfers tot je scheel ziet. Als er ergens één nutteloze pagina op Internet bestaat dan is het wel dat rare msn. Staat die pagina ook niet als standaard startpagina ingesteld in MSIE? Hoepla, weer een heleboel hits per dag. reken er maar op die die mensen allemaal snel doorklikken naar pagina’s die wel inhoud hebben.

      Login om te reageren
    3. peter graafland schreef:
      2 april 2002 om 06:24

      Absoluut belachelijke claim van MS. Zoals Yahoo zelf ook aangeeft, gebruikers van hotmail worden doorverwezen naar MSN (waarna ik meteen of de browser sluit of een nieuwe pagina opzoek), verkeerd ingetike adressen worden doorverwezen naar MSN zoals de “spamdokter” aangeeft hebben duizenden mensen die geen zin (of kennis hebben) om hun startpagina te wijzigen, MSN als startpagina.
      Laat MS eens komen met cijfers over hoeveel mensen MSN nuttig vinden, artikelen lezen etc. 0.01%??

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Innovatie & Transformatie

    ‘Maak Nederland koploper in digitale autonomie’

    Victor Mids
    Innovatie & Transformatie

    Victor Mids vervormt je werkelijkheid tijdens de Computable Awards 2025

    ai cyclotron
    Innovatie & Transformatie

    Techsamenwerking in gevaar: Florida plaatst Nederlandse universiteiten op zwarte lijst

    ICT & Logsitiek
    Data & AI

    ICT&Logistiek: Ai en digitale weerbaarheid sturen toekomst

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs