Oracle voegt ontwikkeling erp en crm samen

Met een interne reorganisatie, waarbij de bedrijfsonderdelen erp en crm worden samengevoegd, hoopt Oracle de slag met de concurrenten beter aan te kunnen.

De database-specialist brengt de applicatie-ontwikkeling voor customer relationship management (crm) en enterprise resource planning (erp) samen onder de directie van executive vice-president Ron Wohl. Het beoogde langetermijn-effect is dat Oracle weer serieus kan meespelen in de strijd tegen bedrijven als SAP, Peoplesoft en Siebel.
 
Door de samenvoeging - die enkel van toepassing is op de ontwikkelings- en test-afdelingen, niet op de afdeling verkoop - moet meer efficiëntie worden bereikt. Bovendien was de samensmelting gewenst, omdat Oracle toch alfront-office- enback-office-applicaties samen als één pakket verkoopt. De erp-pakketten richten zich op het interne bedrijfs- en productieproces (back-office) en de crm-oplossingen op de relatie met de klanten (front-office). Volgens Oracle wordt de scheidingslijn tussen die twee soorten applicaties steeds dunner.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-03-29T00:00:00.000Z Jeroen Bezem
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.