Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM schort nieuwe versie partner-model op

25 april 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
redactie Computable
redactie Computable

IBM heeft plannen voor een nieuw ‘waardegebaseerd model’ in de koelkast gezet. Wel spoort zij kleinere partners aan een ‘blauwer’ hart te krijgen.

Kort gezegd komt het erop neer dat Big Blue hetvalue based model gebruikt om ‘business partners’ te dwingen toegevoegde waarde te leveren bij de verkoop van IBM-producten. Partners moeten over genoeg kennis van IBM-producten beschikken, te behalen via opleidingsprogramma’s, waarna ze de vereiste certificaties krijgen. Wie niet is gecertificeerd heeft geen recht op de kortingen die IBM geeft op de verkoop van hoogwaardige producten en verdient dus niets. Het model geldt overigens niet voor de verkoop van pc’s en Intel-servers.
Bijna twee jaar geleden (24 mei 2000) is versie één van het waardegebaseerdemodel gelanceerd, gevolgd op 17 april vorig jaar door een tweede versie met kleine aanpassingen. Een woordvoerster van IBM Nederland vertelt dat de plannen voor versie drie zijn stopgezet, al kan ze niet aangeven waarom. Volgens sommige partners geeft het concern hierover vanuit de Verenigde Staten uiterst summiere informatie.
Afhankelijk van de zwaarte van de productlijn onderscheidt het drie gradaties met betrekking tot het partnerschap: ‘member’, ‘advanced partner’ en ‘premium partner’. Het ‘één-loket-experiment’ van IBM is vooralsnog niet in gevaar.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Eén reactie op “IBM schort nieuwe versie partner-model op”

    1. Corné Aarden schreef:
      29 april 2002 om 08:26

      Hebben jullie ook geschreven over versie 1 en/of versie 2 van dit model. Ik zou graag in het bezit willen komen van een electronische versie hiervan.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs