Ondanks de malaise op de markt, staat de online advertentiemarkt een verdubbeling te wachten naar 15,9 miljard dollar in 2007.
Dit blijkt uit cijfers van internetresearcher Jupiter Media Metrix. Volgens het onderzoeksbureau krabbelt de online advertentiemarkt weer langzaam uit het dal, nadat er tussen 2000 en 2001 vrijwel sprake was van een stilstand. Feit is volgens Jupiter dat de onlineadds het beter doen dan de off line advertenties in bijvoorbeeld kranten en tijdschriften. Slechts via de kabel wordt er met advertenties op dit moment meer geld verdiend.
Het belangrijkste struikelblok voor de verdere groei van de online advertentiemarkt vormt het gebrek aan uniforme afspraken over resultaatmetingen en andere gebruikte definities, die binnen de print- en tv-wereld al veel langer bestaan.
De online advertentiemarkt is al sinds langere tijd het struikelblok voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van hun internactiviteiten, zoals Yahoo en America Online. Om niet te veel te moeten leunen op de grillige advertentie-inkomsten, proberen steeds meer internetbedrijven omzet te genereren uit de stabielere abonnee-inkomsten.
Ondanks de malaise op de markt, staat de online advertentiemarkt een verdubbeling te wachten naar 15,9 miljard dollar in 2001? Volgens mij is dit toch echt 2002, anders heeft het nieuwsbericht weinig nut… 😉