Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Online advertentiemarkt langer in het slop

04 juni 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Toen de online advertentiemarkt vorig jaar op een dieptepunt belandde, gingen analisten er vanuit dat herstel gedurende de tweede helft van 2002 zou intreden. Maar inmiddels moet die verwachting met minimaal een jaar worden bijgesteld.

Analiste Holly Becker van Lehman Brothers verklaart in The Wall Street Journal niet te verwachten dat een van de toonaangevende indicatoren voor de online advertentiemarkt, AOL Time Warner, gedurende de eerste helft van volgend jaar een herstel zal vertonen. Ze schroefde haar prognose voor de inkomsten uit online advertenties voor dit jaar terug van 1,94 naar 1,79 miljard dollar en voor volgend jaar zelfs met 10 procent naar een bedrag van 1,6 miljard dollar. Eerder dit jaar ging Becker nog uit van een groei van de inkomsten uit online advertenties met 7,5 procent.
 
De cijfers van Becker worden min of meer ondersteund door die van het media onderzoeksbureau CMR. Deze rapporteerde vorige maand dat de bestedingen aan online advertenties over het eerste kwartaal zijn teruggevallen naar 699 miljoen dollar, 12,4 procent minder dan over dezelfde periode vorig jaar.
 
Toch is er niet alleen onheil in het vooruitzicht. Eén ‘advertentiefuik’ scoort bijzonder goed, namelijk die van depaid listings.Daarbij kopen bedrijven als het ware content op internetsites of zoekmachines, zoals bijvoorbeeld Ilse of Yahoo, waarin ze dan vervolgens verwijzingen kunnen plaatsen naar hun eigen sites.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Zwarte lijst VS bedreigt tech-samenwerking: VVD eist maatregelen

    Innovatie & Transformatie

    Datacenterbranche heeft sentiment tegen zichzelf gekeerd

    datacenter
    Data & AI

    Kort: Voor quantumwetenschap is Nederland top, overnamegolf datacenters voorbij? (en meer)

    Onderwijs Tech
    Innovatie & Transformatie

    Surf presenteert 50 technologietrends die onderwijs en onderzoek vormgeven

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Innovatie & Transformatie

    ‘Maak Nederland koploper in digitale autonomie’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs