Palm en IBM in strategische alliantie

Handheldproducent Palm en it-reus IBM bundelen hun krachten in een alliantie, die gezamenlijk draadloze producten gaat ontwikkelen en verkopen voor de zakelijke markt.

IBM brengt voor de alliantie zijn bedrijfsapplicaties op basis van het WebSphere-middleware platform in, terwijl Palm in eerste instantie zijn m500-handhelds levert. Vervolgens gaan beide partijen gezamenlijk nieuwe producten ontwikkelen en op de markt brengen.
 
Vanaf september komen de eerste producten voor de zakelijke markt beschikbaar. IBM probeert via de constructie zijn WebSphere-technologie aan zoveel mogelijk klanten te verkopen; eerder tekende Big Blue ook al deals met onder meer Nokia en Openwave.
 
Voor Palm is de alliantie gunstig, omdat het via IBM gemakkelijker kan doordringen in de zakelijke markt. Tot dusverre was Palm vooral goed vertegenwoordigd op de particuliere markten. Maar via de nieuwe toepassingen, zoals instant messaging voor zakelijke klanten, kan de handheldproducent zijn positie binnen bedrijven sneller uitbouwen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-07-23T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.