BTO-strategie Mercury niet zonder gevaren

De nieuwe strategie van Mercury Interactive is een mes dat aan twee kanten snijdt, zegt Gartner Group. Of de strategie rond 'business technology optimization' levert nieuwe omzet op, of het bedrijf strandt als nichespeler.

Begin deze week pakte Mercury Interactive uit met een nieuwe strategie en een reeks nieuwe producten die ervoor moeten zorgen dat it- en zakelijke behoeften eindelijk op één lijn komen. Deze nieuwe aanpak moet ervoor zorgen dat it-afdelingen de huidige uitdagingen het hoofd kunnen bieden. Met name moeten ze in staat gesteld worden meer en betere diensten te leveren voor minder geld.
 
Volgens Gartner heeft het Israëlisch-Amerikaanse bedrijf een dergelijke nieuwe strategie nodig wil het uitgroeien tot een 'billion dollar company'. Analiste Theresa Lanowitz wijst er echter op dat Mercury over te weinig naamsbekendheid beschikt buiten de testafdelingen van de it-departementen. Indien Mercury niet in zijn BTO-opzet slaagt, is voor het bedrijf alleen nog maar een rol als nichespeler in de testmarkt weggelegd. Een markt waar de prijzen binnenkort zullen dalen, vreest Gartner.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-10-04T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.