Klant eist vergoeding van dienstverlener CSC

CSC (Computer Sciences Corporation) heeft het aan de stok met een klant. Autoverzekeraar 21st Century Insurance eist schadevergoeding voor een gefaald project.

CSC ontkent schuld in deze kwestie. Volgens het bedrijf hebben de werknemers van 21st Century softwaresystemen ontwikkeld die deels waren geleverd door CSC. "De kritieke beslissingen over de richting van de ontwikkeling, de prioriteiten van het project, en de toewijzing van bronnen zijn allemaal genomen door 21st Century", luidt de officiële reactie.
De dienstverlener stelt tegemoet te zijn gekomen aan de bepalingen in het contract. Het werk dat de klant aan zichzelf had toebedeeld, is door die partij echter niet uitgevoerd, aldus CSC.
De Amerikaanse autoverzekeraar spreekt dit tegen en verwijt CSC een 'afgrijselijk falen'. De verontwaardigde klant heeft maandag een arbitrageverzoek ingediend bij de Amerikaanse arbitrage-associatie waarin het 100 miljoen dollar eist. De beschuldigde dienstverlener zegt zich te zullen verdedigen en verwacht in het slechtste geval een kleine, niet-materiële schadevergoeding te moeten betalen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-12-12T00:00:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.