Met steun van de nieuwe grootaandeelhouder Hanzevast wil Thefactor.e uitgroeien tot een solide bouwer van websites.
Thefactor.e (fonetisch de Engels term voor fabriek) zetelt in De Ommelanden, een tot bedrijvencomplex omgebouwde oude melkfabriek aan de Groningse ring. "Hier wordt digitale melk geproduceerd, zeggen we wel eens gekscherend tegen elkaar", vertelt directeur Folkert Ringnalda. Zijn internetbedrijf heeft zich na een moeizaam 2001 hervonden en wil met steun van Hanzevast uitgroeien tot een groot Noord-Europees internetbureau.
Thefactor.e beschikt naast het hoofdkwartier in Groningen over een verkoopkantoor in Amsterdam. Het wil er meer openen, onder andere in Enschede en Hamburg. Het vizier is niet alleen gericht op Nederland, maar ook op het noorden van Duitsland en op termijn Engeland. Autonome groei is het uitgangspunt, maar het bedrijf wil tevens groeien via overname van andere internetdienstverleners.
Voor de expansieplannen is kapitaal nodig. Daarvoor is Thefactor.e in zee gegaan met Hanzevast. Deze investerings- en vastgoedmaatschappij heeft in ruil voor 1,5 miljoen euro een meerderheidsaandeel verkregen en zal ook de komende jaren geld steken in het internetbureau.
Kijk voor een uitgebreid artikel in Computable van 10 mei 2002.