Philips: Groter accent op R&D en marketing

Philips wil de afstand tussen de productontwikkelaars en de markt verder verkleinen.

Dit blijkt uit een interview met Philips-topman Gerard Kleisterlee in Het Financieele Dagblad. "We hebben de afgelopen jaren te veel opsafe gespeeld. We moeten weer risico durven nemen. Philips hield veel te lang twee grote armen heen om zijn technologie. Maar vaak kun je iets alleen maar tot een succes maken als anderen het ook gebruiken."
 
De meer open benadering van Kleisterlee heeft het afgelopen jaar tot een aantal wereldwijde allianties geleid, zoals met Dell en AOL Time Warner. Ook de joint venture met het Zuid-Koreaanse LG was een initiatief van de huidige Philips-ceo.
 
Het bedrijf moet volgens Kleisterlee vooral synoniem staan voor onderzoek en ontwikkeling en marketing. Volgens de ceo is er nog ruimte om productie uit te besteden. "Er kan de komende maanden nog wel voor enkele miljarden aan productie buiten het bedrijf worden ondergebracht."
 
Kleisterlee rekent voor dit jaar niet meer op een structureel herstel. "Ik heb intern medegedeeld dat we 2002 als een verloren jaar moeten beschouwen. Het enige wat we nu kunnen doen is op de kosten letten. Dan zitten we altijd goed. Komt er toch een herstel, dan hebben we voldoende capaciteit. Dat is beter dan te vroeg capaciteit inkopen."

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-06-06T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.