Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Integratie web en winkel laat te wensen over

18 september 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Teus Molenaar
Teus Molenaar

Ondernemingen slagen er slecht in de communicatie in winkels (bricks) te laten aansluiten op hun internetsites (clicks) en visa versa. Dit blijkt uit onderzoek van Cap Gemini Ernst & Young.

De ict-dienstverlener heeft ruim 1200 sites uit de marktsegmenten consumentenproducten, retail/wholesale en distributie geanalyseerd. Ze zijn beoordeeld op 85 criteria die onder te brengen zijn in de categorieën content, interactie, navigatie, ontwerp, verkoopondersteuning, compleetheid en foutloosheid.
 
Volgens CGEY is de Bijenkorf een goede uitzondering bij het aansluiten van beide vormen van communicatie op elkaar. Er is een volledige integratie van de ‘Drie Dwaze Dagen’ in de winkel en op de website. Internetpagina’s blijken voorts maar zelden te worden ingezet om de positionering van een onderneming te versterken. Zoekwoorden hebben meestal betrekking op feitelijke informatie en zelden op associates (zoals plezier of beleving) die bij de positionering horen.
 
In de genoemde segmenten heeft zestig procent een internetsite. Het actueel houden van content blijkt een uitdaging, want 42 procent van de sites toont aanbiedingen die al verlopen zijn, collecties van een vorig seizoen of verouderde nieuwsberichten.
 
In ruim dertig procent van de sites laat de navigatiestructuur te wensen over. Bij ongeveer een derde van de sites geven links niet duidelijk aan waarnaar ze verwijzen, zien ze er niet consistent uit en zijn ze niet als zodanig herkenbaar. Slechts de helft van de sites biedt een sitemap van gemiddelde tot hoge kwaliteit. Door een onduidelijk navigatiemenu op ruim 20 procent van de sites heeft de bezoeker geen flauw benul waar hij zich bevindt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    OpenAI gat in hand
    Data & AI

    Is OpenAI het gat in Microsofts hand?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs