Jet-net wil jeugd warm maken voor technologie

Akzo Nobel, DSM, Philips, Shell en Unilever - hebben samen met de ministeries van OCenW en Economische Zaken en een aantal overheids- en maatschappelijke organisaties het project Jet-Net opgezet.

Doel is meer middelbare scholieren voor technologie te interesseren. Het vijftal maakt zich zorgen over de afnemende belangstelling op scholen voor het profiel Natuur en Techniek. Als gevolg hiervan is de instroom van studenten voor technische studies nog steeds laag. De bedrijven maken zich daarover zorgen, omdat de technische studies een belangrijk reservoir vormen voor nieuw, hoogopgeleid personeel.
 
De invulling van Jet-Net (Jongeren en Technologie Netwerk Nederland,http://www.jet-net.nl) zal worden bepaald op basis van de behoefte van scholen. Te denken valt aan praktijkcases, gastlessen of bedrijfsbezoeken. De looptijd van Jet-Net is 5 jaar. Het project gaat op 1 januari van start.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-12-02T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.