Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Philips: te weinig vernieuwende producten

15 december 2002 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Philips groeit niet hard genoeg, vindt topman Gerard Kleisterlee. Het introduceert te weinig vernieuwende consumentenproducten, terwijl het elektronicaconcern per jaar bijna drie miljard euro besteedt aan onderzoek en ontwikkeling.

"Als je zoveel aan research uitgeeft, dan moeten er dus nieuwe producten uitkomen, nieuwe markten veroverd worden. Dan verwacht je groei", aldus Kleisterlee in een interview metde Volkskrant.
 
Hij kon wel de nieuwe platte beeldschermen noemen die Philips volgende maand in Las Vegas presenteert: een tv van dertig centimeter diep met Lcos-projectietechnologie. Kleisterlee: "Ik had graag meer voorbeelden gehad."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Eén reactie op “Philips: te weinig vernieuwende producten”

    1. Harry Schipper schreef:
      16 december 2002 om 13:41

      Als Philips graag vernieuwende consumentenproducten wil maken (en natuurlijk verkopen) zou ze zich meer moeten openstellen voor de ideeën en wensen van consumenten. Laat mijnheer Kleisterlee maar eens contact met mij opnemen. Ik heb nog een paar prachtige ideeën voor consumentenproducten. Een recentelijke rondgang langs de concurrentie, zoekend of mijn ideetjes mogelijk al waren gerealiseerd, leverde helemaal niks op. Mij maakt het niet zo uit welke fabrikant ermee aan de haal gaat, als ze maar gerealiseerd worden, dus…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ICT & Logsitiek
    Data & AI

    ICT&Logistiek: Ai en digitale weerbaarheid sturen toekomst

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Koningin Maxima en Philips ceo Roy Jakobs AVG
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Koningin Máxima opent Philips-hoofdkantoor, kredietrapporteur verlaat het land door AVG (en meer)

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    satellietcommunicatie ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederlandse ai-plannen ambitieus maar kwetsbaar, veel satellietverkeer onversleuteld (en meer)

    ai-agent builder agentkit
    Data & AI

    OpenAI Agent Builder, zelf schaalbare ai-agents bouwen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs