Toshiba blijft marktleider notebooks

Toshiba heeft vorig jaar zijn leidende positie in de notebook-markt versterkt, zowel in Europa als wereldwijd. Volgens gegevens van de marktonderzoeksbureaus Dataquest en IDC verloren naaste concurrenten Compaq en IBM marktaandeel.

Dataquest becijferde dat Toshiba in Europa vorig jaar de meeste notebooks verkocht, namelijk 348.612 (31 procent meer dan in 1994). En volgens IDC was het bedrijf op wereldwijd niveau marktleider met een aandeel van 15,9 procent. Toshiba denkt dat zijn leidende positie te danken is aan de grote snelheid waarmee nieuwe produkten worden geïntroduceerd. Hierdoor hebben gebruikers een uitgebreidere keuze dan bij andere leveranciers, meent Toshiba.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1996-04-26T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.