Mitsubishi wil meer uit PC-markt halen

Mitsubishi Electric richt een nieuwe personal computer-divisie op. Hierin worden alle PC-activiteiten van Mitsubishi gebundeld, tezamen met de in het bedrijf aanwezige PC-technologie en -expertise.

Tevens valt het nu nog als zelfstandige dochter opererende Britse Apricot Computers onder deze internationaal georiënteerde divisie. Apricot Computers zal als produktnaam blijven bestaan. Mitsubishi steekt ongeveer 200 miljoen dollar in de nieuwe divisie. Doel ervan is binnen tien jaar een plaats in de wereldwijde top-10 van PC- en server-leveranciers te bereiken. Door de investeringen zal het aantal arbeidsplaatsen de komende vijf jaar verdubbelen. In Europa zijn zevenhonderd extra medewerkers nodig.
Verder investeert Mitsubishi in een nieuwe fabriek in Azië, als uitbreiding op het bestaande Apricot Business Centre in Japan waar de ontwikkeling en marketing vannotebooks ennotepaths plaatsvindt. De doelstelling van de fabriek is om de produktie van deze handelswaar te verviervoudigen tot meer dan één miljoen eenheden in het jaar 2000.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1996-04-29T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.