Het verzekeringsconcern Interpolis heeft zijn nieuwe hoofdkantoor in het centrum van Tilburg in gebruik genomen. Opvallend daarbij is dat de medewerkers geen vaste werkplek meer hebben.
Onderzoek heeft aangetoond dat de werkplekken bij Interpolis slechts voor 40 tot 60 procent van de bedrijfstijd bezet zijn. Reden voor de verzekeringsmaatschappij om de vaste werkplek af te schaffen, ook voor directieleden. Men verwacht dat ook de communicatie en de onderlinge samenwerking sterk zullen verbeteren door deze baanbrekende aanpak.
De nieuwe inrichting heeft gevolgen voor het IT-gebruik. Interpolis-medewerkers moeten overal kunnen inloggen. Het bedrijf heeft in dit kader gekozen voor hetthin-client concept. Wanneer een medewerker zich via zijn laptop op het netwerk meldt, krijgt hij de beschikking over de persoonlijke gegevens en tools die hij gebruikt. De laptop van een werknemer kan alleen worden gebruikt om gegevens in te voeren, te presenteren of af te drukken. Interpolis heeft Digital in de arm genomen om de eerste zeshonderd werkplekken in te richten.