Managed hosting door True

Dmsa niet afwijzend tegen gedragscode

De direct-marketingorganisatie Dmsa die tal van call centers vertegenwoordigt, staat niet afwijzend tegen het instellen van een gedragscode voor deze instellingen. Het bestuur van deze organisatie wil positief meedenken over de plannen die de FNV Dienstenbond hiervoor heeft ontwikkeld.

De FNV-bond is niet tegen regels voor het opnemen en meeluisteren met gesprekken, zolang het maar een positief doel dient. Banken plegen alle financiële transacties die via de telefoon zijn gedaan, op tape vast te leggen. Mocht de klant later een bepaalde transactie betwisten dan dient de band als bewijsmateriaal. Ook voor het opleiden van nieuwe medewerkers wordt het meeluisteren aanvaardbaar geacht.
De bond vindt het verkeerd als bandopnames van gesprekken later tegen medewerkers worden gebruikt, bijvoorbeeld bij ontslagprocedures. Dit soort praktijken wil de dienstenbond uitbannen. Nogal wat klachten komen binnen van medewerkers van bedrijven waar gesprekken worden opgenomen teneinde het personeel te kunnen beoordelen. Ook de Registratiekamer, die waakt over onze privacy, juicht de komst van behoorlijke regels toe.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.