Computerleverancier Bull heeft zijn vijftig bestaande systemen voor Customer Service vervangen door Dispatch-1 van Astea. Bull verwacht de wereldwijde klantenservice te vereenvoudigen en daardoor te versnellen. Verder moet het nieuwe systeem de inkomsten en de productiviteit verhogen.
Doel van deze migratie is naast de kostenbesparing, het scheppen van een geïntegreerd klanteninformatiesysteem voor alle servicecentra van Bull. Deze centrale klantendatabank wordt door de diverse afdelingen opgebouwd, onderhouden en gebruikt. Het bedrijf verwacht dat alle 5000 medewerkers in 38 landen eind dit jaar met het systeem zullen werken.
Dispatch-1 werd bij Bull voor het eerst geïnstalleerd in 1995 en omvatte toen 2200 gebruikers in twintig landen. Sindsdien heeft Bull de totale omzet verhoogd door betere factureringscontrole, hogere productiviteit en lagere administratiekosten.
Door wereldwijd over te stappen op het systeem van Astea, wil Bull iedere klantentransactie met 10 minuten verkorten. De servicecentra van het bedrijf verwerken dagelijks meer dan 100.000 klanten.