Managed hosting door True

Digitale kerstman volgens IDC te laat

Eind dit jaar zal in de VS de omzet in digitale consumentenproducten uitkomen op bijna 38 miljard dollar. Een groot deel daarvan komt voor rekening van videospelletjes en aan de PC gerelateerde producten.

Onderzoeksbureau IDC is echter van mening dat de omzet veel hoger zou zijn als DVD, Net-televisie en PC/TV met Kerstmis in ruime mate voorhanden zouden zijn. "De digitale kerstman komt eraan, maar is waarschijnlijk dit jaar laat om zijn stempel op de verkoop te zetten", aldus IDC-analist William Zinsmeier.
In Europa hebben een aantal leveranciers van consumentenproducten de weg naar Internet gevonden om hun producten nog vóór de kerstdagen extra onder de aandacht te brengen. HP, Microsoft, UPS, Kpmg, Visa en Eurocard hebben gezamenlijk de website e-Christmas gebouwd. De 'surfer' kan daar producten van meer dan honderd leveranciers uit negen Europese landen vinden en eventueel kopen.

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.