Hewlett-Packard onthulde gisteren op de Internet World-conferentie in Los Angeles zijn nieuwe Internet-strategie die zich concentreert op grote bedrijven, elektronische commercie en consumenten.
De nieuwe beleidsplannen dragen de naam Electronic World en omvatten ondermeer de productie van informatie-apparatuur. Daarbij richt HP zich op vier doelmarkten, getiteld: Extended Enterprise, E-business, E-consumer en E-commerce.
Het eerste gebied houdt in dat het bedrijf zich werpt op de bouw van IT-infrastructuren die gebaseerd zijn op open, gedistribueerde computeromgevingen en Internet. Hiervoor ontikkelt HP nu een nieuwe systeemstrategie die zowel het Unix- als het Windows-platform ondersteunt en bruggen tussen die twee bouwt. Ook voor deze computers geldt de garantie van 99,95 procent uptime per jaar. HP zal ook PC’s leveren die vantevoren geschikt zijn voor netwerken en daarvoor ondersteunings- en consultingdiensten bieden.
In de consumentenmarkt wil HP zijn positie versterken door onder de naam Expanding Possibilities een nieuwe merknamen-strategie te lanceren. Voor elektronische commercie gebruikt de computerfirma technologie die het heeft verkregen van softwareleverancier Verifone.