Internet-aanbieder At Home zal de personeelscampagne volledig via het wereldwijde web voeren. De joint venture, bestaande uit At Home Amerika en kabelbedrijven Castel en Palet, heeft voor eind 1999 honderd nieuwe werknemers nodig. Daarvoor heeft de onderneming een agressieve wervingsstrategie uitgestippeld.
Sebastiaan Moesman van het online advertentiebureau Ad Value, concludeert dat Internet rijp is als advertentiemedium. Zijn bedrijf start deze week met campagnes op Internet, ook voor At Home. Volgens Moesman zijn de meeste bedrijven nogal huiverig om hun gehele wervingscampagne via Internet te laten verlopen, zoals At Home doet.
At Home biedt snelle Internet-toegang via de kabel en zal daarnaast interactieve multimediadiensten verzorgen. Directeur Jamie Howard van At Home Nederland gaat ervan uit dat kandidaten het best te bereiken zijn via Internet. At Home Nederland is volgens zijn directeur een voorbeeld van de convergentie van telecom, media en IT. De onderneming zoekt dan ook werknemers die veelzijdig zijn.
Howard heeft inmiddels een aantal managers aangetrokken dat de personeelswerving uitvoert. De Amerikaan sluit samenwerking met strategische partners of overnames niet uit, om aan voldoende mensen te komen. Howard geeft aan dat het vasthouden en ontwikkelen van het personeel hoog op de agenda komt te staan. Hij waakt ervoor de Amerikaanse arbeidsvoorwaarden blindelings te implementeren in de Nederlandse dochter.