QXL doet meer marketing met AOL Europa

Online-veilinghuis QXL vergroot zijn marketing-overeenkomst met de Europese tak van America Online (AOL). AOL Duitsland zal bijvoorbeeld de veilingsite aanbevelen. Verder heeft het van oorsprong Britse bedrijf een groter verlies geleden op een eveneens gegroeide omzet.

QXL verloor in het afgelopen tweede kwartaal 18,9 miljoen dollar (11,7 miljoen pond) op een omzet van 3,1 miljoen dollar (1,9 miljoen pond). In dezelfde periode vorig jaar boekte het web-veilinghuis een verlies van 486 duizend dollar (driehonderdduizend pond) op een omzet van ongeveer 750 duizend dollar (523 duizend pond).
Verder meldt het bedrijf dat het aantal geregistreerde gebruikers met 84 procent is gestegen tot 246 duizend. Dat aantal bevat echter een dubbeltelling doordat het ook de abonnees van de email-lijst en de mensen die betalen met creditcard meetelt.
Het concrete aantal kopers en verkopers lag 30 september dit jaar op 130 duizend en 31 oktober op 160 duizend. Deze stijging is te danken aan het openen van een site voor de Nederlandse markt en het voeren van een uitgebreide advertentiecampagne in Groot-Brittannië. Met name die aanwinst van nieuwe gebruikers heeft ervoor gezorgd dat QXL's aandelenkoers toch met een forse 16,6 procent is gestegen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1999-11-11T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.