Novell schrapt zestig banen in zijn afdeling voor marketing en verkoopondersteuning. Deze ontslagen maken deel uit van de bedrijfsbrede consolidatie die de organisatie moet stroomlijnen voor elektronische handel, aldus het bedrijf.
Verder staat de softwareleverancier op het punt een vervanger te onthullen voor marketing-president John Slitz. Die topman verliet het bedrijf in augustus. Naar verluidt heeft Novell een buitenstaander gevonden om hem zijn plaats in te nemen.
Volgens een Amerikaanse woordvoerster zijn de aangekondigde zestig ontslagen een direct gevolg van het samenvoegen van de marketing en het management van producten in één divisie. Deze fusie is tot op heden niet officieel aangekondigd.
Novells vice-president David Shirk is vorige maand stilletjes benoemd tot hoofd van de nieuwe groep, nadat marketing-president Patti Dock was opgestapt. Ongeveer 55 procent van de ontslagen zal vallen in de marketing-gelederen, aldus de woordvoerster. Het restant wordt weggesneden bij de interne afdeling voor verkoopondersteuning en ‘customer response’.