Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Superoffice mikt op pragmatische gebruiker

24 november 1999 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Softwareleveranciers op de crm-markt struikelen bijkans over elkaar heen in hun race om de geavanceerdste en uitgebreidste functionaliteit aan te kondigen. In al dat geweld predikt één leverancier een tegendraadse visie. Superoffice richt zich met een zo eenvoudig mogelijk pakket op pragmatische gebruikers.

Hoewel Superoffice hoofdzakelijk in Europa actief is, heeft deze strategie de Noorse software-leverancier in de eredivisie van de crm-markt gebracht. Het is de enige Europese op crm-software gespecialiseerde onderneming met een beursnotering (in Noorwegen). Het heeft vijftienduizend klanten, die in totaal 150 duizend eindgebruikers op software van Superoffice hebben aangesloten. "Crm-applicaties zijn ‘in’ omdat werknemers vaak versnipperd over verschillende locaties werken, terwijl klanten wel integrale informatievoorziening wensen", aldus Albert Zeeman, marketingmanager van Superoffice Benelux.
"Als je het ideale marktmodel in een systeem wil gieten, kies je voor Siebel of SAP, maar als je van pragmatisme houdt, kies je voor Superoffice", meent Zeeman. "Als organisaties zich oriënteren op de crm-markt en ze zien wat er allemaal mogelijk is, willen ze steeds meer functionaliteit." Dat brengt volgens Zeeman een aantal gevaren met zich mee. "Hoe complexer de functionaliteit, des te moeilijker en kostbaarder de implementatie en het beheer." Eenvoud is dus de leus van Superoffice. "Het gaat er niet om hoeveel functionaliteit een organisatie implementeert, maar om de hoeveelheid die ze werkelijk gebruikt. Want de effectiviteit van het uiteindelijke systeem is de resultante van de kwaliteit van de functionaliteit en de acceptatie door de gebruikers."
De eenvoud maakt van Superoffice een generiek toepasbaar, maar basaal pakket. Het dient voor het invoeren en beheren van klantinformatie en -contacten. Die functie is beperkt aanpasbaar en voor iedereen hetzelfde. Zeeman zegt overigens dat maatwerk mogelijk is, om het pakket op de wensen van de klant af te stemmen. Ook zijn koppelingen naar de financiële software van SAP en Exact beschikbaar. Superoffice zegt hiermee op crm-gebied te concurreren met Siebel, Microsoft Outlook en alles wat daar tussenin zit. Hoewel het pakket ook geschikt is voor verkoopautomatisering, is het bedoeld voor alle medewerkers die contact hebben met de buitenwereld.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    Innovatie & Transformatie

    Ai-toepassingen krijgen vaart in 2026 

    Innovatie & Transformatie

    Generatieve ai voorbij de hype: wat echt werkt voor it-leiders

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    Innovatie & Transformatie

    Digitale sector steunt Wennink: knelpunten dringend oplossen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs