Superoffice mikt op pragmatische gebruiker

Softwareleveranciers op de crm-markt struikelen bijkans over elkaar heen in hun race om de geavanceerdste en uitgebreidste functionaliteit aan te kondigen. In al dat geweld predikt één leverancier een tegendraadse visie. Superoffice richt zich met een zo eenvoudig mogelijk pakket op pragmatische gebruikers.

Hoewel Superoffice hoofdzakelijk in Europa actief is, heeft deze strategie de Noorse software-leverancier in de eredivisie van de crm-markt gebracht. Het is de enige Europese op crm-software gespecialiseerde onderneming met een beursnotering (in Noorwegen). Het heeft vijftienduizend klanten, die in totaal 150 duizend eindgebruikers op software van Superoffice hebben aangesloten. "Crm-applicaties zijn 'in' omdat werknemers vaak versnipperd over verschillende locaties werken, terwijl klanten wel integrale informatievoorziening wensen", aldus Albert Zeeman, marketingmanager van Superoffice Benelux.
"Als je het ideale marktmodel in een systeem wil gieten, kies je voor Siebel of SAP, maar als je van pragmatisme houdt, kies je voor Superoffice", meent Zeeman. "Als organisaties zich oriënteren op de crm-markt en ze zien wat er allemaal mogelijk is, willen ze steeds meer functionaliteit." Dat brengt volgens Zeeman een aantal gevaren met zich mee. "Hoe complexer de functionaliteit, des te moeilijker en kostbaarder de implementatie en het beheer." Eenvoud is dus de leus van Superoffice. "Het gaat er niet om hoeveel functionaliteit een organisatie implementeert, maar om de hoeveelheid die ze werkelijk gebruikt. Want de effectiviteit van het uiteindelijke systeem is de resultante van de kwaliteit van de functionaliteit en de acceptatie door de gebruikers."
De eenvoud maakt van Superoffice een generiek toepasbaar, maar basaal pakket. Het dient voor het invoeren en beheren van klantinformatie en -contacten. Die functie is beperkt aanpasbaar en voor iedereen hetzelfde. Zeeman zegt overigens dat maatwerk mogelijk is, om het pakket op de wensen van de klant af te stemmen. Ook zijn koppelingen naar de financiële software van SAP en Exact beschikbaar. Superoffice zegt hiermee op crm-gebied te concurreren met Siebel, Microsoft Outlook en alles wat daar tussenin zit. Hoewel het pakket ook geschikt is voor verkoopautomatisering, is het bedoeld voor alle medewerkers die contact hebben met de buitenwereld.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1999-11-25T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.