Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

EDS bouwt ticketsysteem voor Continental

30 september 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

EDS heeft een groot contract in de wacht gesleept. Het bedrijf gaat de komende acht jaar IT-diensten verlenen aan Continental Airlines, de vijfde luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Staten.

De overeenkomst heeft een waarde van 1,5 miljard dollar. De IT-dienstverlener zal ondermeer een elektronisch ticketsysteem ontwikkelen. Dit staat haaks op het in augustus gelanceerde initiatief van de International Air Transport Association (Iata), waarbij IBM een universeel ticketprogramma voor alle 266 leden van de Iata gaat bouwen. Analisten hadden al gewaarschuwd dat luchtvaartmaatschappijen niet zo happig zijn op het delen van informatie met hun concurrenten. Zij zouden alleen met partners een gezamenlijke elektronische kaartverkoop willen coördineren.
Het contract is voor een deel de voortzetting van bestaande activiteiten, zoals het beheer van IT-omgevingen en het onderhoud van reserveringssystemen en legacy-systemen. Daarnaast mag EDS een nieuwe helpdesk bouwen en het desktop-beheer op zich nemen. Bovendien zal de IT-dienstverlener zich bezighouden met de ontwikkeling van een elektronisch ticket- en check-in-systeem voor Continental Airlines en haar partners. De luchtvaartmaatschappij heeft een uitgebreid netwerk van allianties in Europa, Latijns-Amerika en Azië. Doel is de reiziger een naadloze verbinding aan te bieden met één ticket, ook al vindt er onderweg een overstap of overboeking plaats. Continental heeft overigens geen direct samenwerkingsverband met KLM, maar wel met dochter Transavia en de KLM-partners Northwest en Alitalia.
EDS heeft al ervaring met het integreren van systemen van Continental met die van partners als Northwest Airlines, America West Airlines, Virgin Atlantic, Alitalia, Air France en Copa Airlines. De komende jaren staan, naast het integrale kaartsysteem, in het teken van het opzetten van gemeenschappelijke klantenservicediensten en frequent flyer-programma’s. Ook hiervoor zal de automatisering moeten worden aangepast.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs