HP ontwikkelt eigen grafische engine

Hewlett-Packard ontwikkelt een nieuwe grafische engine voor werkstations. Deze software moet over ongeveer negen maanden beschikbaar zijn. Details over de volgende-generatie technologie zijn niet bekend.

Ook het is het nog niet duidelijk wat de relatie is tussen deze programmatuur en de grafische software met de codenaam Fahrenheit waar Microsoft, SGI en HP aan werken. Fahrenheit moet een combinatie worden van Microsofts Direct3D, HP's Directmodel 3D-renderingtechnologie en SGI's zware grafische bibliotheken OpenGL.
Dat project kampt echter met enkele tegenslagen. Zo heeft SGI besloten zich toch niet langer bezig te houden met Windows NT-werkstations en is vorige maand Fahrenheit-projectleider David Story opgestapt bij de noodlijdende computerfabrikant.
Daarnaast heeft HP de nadruk verlicht die het tot nog toe legde op dit samenwerkingsproject. Het bedrijf heeft namelijk zijn Directmodel verbeterd door er OpenGL in te verwerken. Die fusie zou oorspronkelijk pas plaatsvinden bij de totstandkoming van Fahrenheit. De eerstehigh-end vruchten van dat gezamenlijke project moeten begin volgend jaar uitkomen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1999-09-23T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.