Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

AOL breekt Duitse Internet-markt open

26 augustus 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De Europese tak van America Online (AOL) biedt vanaf 1 oktober in Duitsland onbeperkte Internet-toegang voor een vast tarief. De online-dienst rekent slechts 9,90 mark per maand voor een niet-beperkt aantal gebruiksuren.

Aanvankelijk hadden analisten verwacht dat AOL een vast bedrag rond de twintig mark zou rekenen. AOL wil hiermee marktaandeel wegkapen van concurrent Deutsche Telekom AG dat in Duitsland de grootste Internet-leverancier is.
Dat Duitse bedrijf heeft tot op heden geweigerd over te gaan op een vast tarief voor zijn Internetdienst T-Online. Die tak telt momenteel 3,3 miljoen gebruikers, wat drie keer zoveel is als AOL Europe.
"Wij willen ons agressief op deze markt storten", zegt AOL Europe-president Andreas Schmidt. "Ik zie dit als de eerste stap in onze strategie om Internet naar de massa te brengen. Ik denk dat we hiermee de leiderspositie in Duitsland kunnen overnemen."
Er zijn echter meer kapers op de kust. Een beginnend bedrijf, financieel gesteund door elektronicaconcern Sony, zet een geheel-gratis online-dienst op. Ondertussen heeft Deutsche Telekom-rivaal Mannesmann Arcor AG de tarieven voor zijn Internet-dienst verlaagt.
Overigens is AOL Europe twee dagen terug onder de naam Netscape Online een gratis Internet-dienst begonnen in Groot-Britannië. Daarmee wil het Freeserve beconcurreren. Die snelgroeiende leverancier van gratis Internet heeft inmiddels één miljoen gebruikers en daarmee AOL van de toppositie in Groot-Brittannië verstoten.
De groei in Internet-gebruik is dit jaar over Europa heen gespoeld. Analisten menen dat AOL hier tot op heden niet zijn voordeel mee heeft gedaan.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs