Syquest, de noodlijdende fabrikant van opslagsystemen, heeft zijn website weer geopend en beantwoordt vragen en klachten van klanten. Een algemeen herstel laat echter nog wel enige tijd op zich wachten.
Het bedrijf liet zich op 17 november failliet verklaren en sloot kort daarna zijn website. Sinds gisteren is Syquest weer aanwezig op Internet "om klanten toegang te bieden tot productinformatie, specificaties, drivers, hulpmiddelen en onze kennisbank", aldus de officiële verklaring. De hardwareleverancier verwacht binnen een maand weer te kunnen beginnen aan garantie-werkzaamheden.
De terugkeer van de website en een deel van de dienstverlening zou de frustraties van klanten wat moeten verlichten. Veel gebruikers hebben Syquest, computerdistributeurs en de media overspoeld met boze brieven en klachten over het plotselinge staken van de activiteiten van de opslagleverancier. Klanten voelen zich in de steek gelaten en zouden Syquest wel eens kunnen laten vallen door over te stappen op een andere opslagfabrikant. Overigens meldt de gereactiveerde site dat de producten van het bedrijf nog gewoon te koop zijn.