Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Verdeeldheid over prestatiemeter telecom

26 januari 1999 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De Stichting Telecomgebruikers Nederland (STN) geeft de aanzet tot een prestatiemeter van telecomaanbieders. Dit instrument moet duidelijkheid scheppen in de ondoorzichtige telecommarkt. "Aanbieders houden de onduidelijkheid bewust in stand", zegt directeur John van der Meulen. De reacties zijn verdeeld.

Telecomgebruikers hebben volgens Van der Meulen behoefte aan helderheid. Er bestaat vooral onduidelijkheid over de snelheid en kwaliteit van levering, het aantal gerapporteerde fouten, het percentage op tijd verrichte reparaties, klachtenafhandeling en facturering. STN onderzocht de mogelijkheid dat aanbieders hun prestaties op die probleemgebieden meten en publiceren. Een onderzoeksbureau zou de metingen moeten controleren. Verder zou een nog te vormen klachtenlichaam geschillen tussen aanbieders en gebruikers moeten beoordelen.
STN stelt voor een Nederlands Telecom Kwaliteits Forum in het leven te roepen. Daarin zitten zowel aanbieders als gebruikersgroeperingen, belangenbehartigers en overheidsinstellingen. Onder dit Forum komt het onderzoeksbureau. De nieuwe organisatie moet de verdere procedures uitvoeren. Van der Meulen denkt dat in 2000 de eerste publicaties te verwachten zijn.
De prestatiemeter valt en staat met de bereidheid van de aanbieders om openheid van zaken te geven. Van der Meulen verwacht echter geen problemen. Ze moeten hun prestaties op dezelfde manier meten en dezelfde criteria publiceren. Zo krijgen gebruikers ranglijsten die aangeven wel bedrijf op welk onderdeel het best presteert. KPN reageert positief, concurrent Telfort niet.
STN ziet voor toezichthouder Opta en de Nederlandse vereniging van bedrijfstelecommunicatie grootgebruikers (BTG) een rol weggelegd in het op te richten Forum. Beide organisaties voelen hier niets voor. "Ik denk niet dat wij in een forum gaan zitten dat pretendeert er voor alle gebruikers te zijn", zegt Kees Tromp van BTG. De Opta is wel voorstander van meer openheid, maar wil haar onafhankelijkheid niet in gevaar brengen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs