Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Aegon stapt over op componenten-systeem

18 februari 1999 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De divisie Particulieren van verzekeraar Aegon gaat zijn nieuwe systemen bouwen met Nat Star, een ontwikkelomgeving van Nat Systems. Het eerste systeem, een callcenter-applicatie, is reeds operationeel.

De divisie Particulieren gebruikt deze technologie om stapsgewijs over te gaan van monolithische systemen naar systeemontwikkeling op basis van componenten. Het ontwikkelgereedschap wordt naast nieuwbouw ook gebruikt voor het aanpassen aan bestaande systemen.
Uiteindelijk wil Aegon toe naar een aanpak op basis van componenten. "We vertrekken vanuit de bestaande situatie. Eventueel passen we de nieuwe informatiebehoefte in de infrastructuur in."
Het eerste project, het bouwen van een callcenter-systeem, ging in april 1998 van start. Medewerkers van de betreffende afdeling hebben via een grafische gebruikersinterface toegang tot het dossier van de klant. Voor het ophalen van polisgegevens is het systeem gekoppeld aan bestaande mainframe-applicaties. Relatiegegevens, die met het nieuwe systeem worden verzameld, staan op een aparte Windows NT-server. Inmiddels is de applicatie operationeel en wordt het op twintig werkplekken door tachtig medewerkers gebruikt.
Ook Internet speelt een rol in de toekomstplannen van Aegon Particulieren. De verzekeraar denkt aan een applicatie waarmee tussenpersonen via Internet de voortgang van schadegevallen kunnen volgen. "We wachten eerst nog even de eerste ervaringen af die we met het callcenter-systeem opdoen, voordat we daarmee beginnen", aldus Otten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs