De verkoop van Geocities legt Cmgi geen windeieren. De investeringsmaatschappij met een groot aantal belangen in de Internet-industrie boekte in het vierde kwartaal van zijn boekjaar een winst van 452,7 miljoen dollar.
Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de buitengewone bate uit de verkoop van Geocities; vorig jaar beliep de netto winst in het kwartaal nog ruim 27 miljoen dollar.
Het resultaat van Cmgi kwam onder meer tot stand via een boekwinst voor belastingen van 661 miljoen dollar op de omzetting van aandelen Geocities in aandelen Yahoo. Yahoo kocht in mei dit jaar Geocities en betaalde daarvoor 2,87 miljard, waarvan een groot deel in aandelen. Ook realiseerde Cmgi een boekwinst op de beursgang van advertentiedochter Engage Technologies van 81 miljoen dollar.
Een analist van First Albany stelde dat ‘je met Cmgi altijd met dit soort eenmalige gebeurtenissen te maken hebt’. "Je moet ze dan ook zien als gewone bedrijfsuitoefening." Cmgi investeert in veelbelovende IT-bedrijven. De inkomsten uit operaties verdubbelde ruim: van 25,9 miljoen naar 53,6 miljoen dollar.