Lycos, de groep bedrijven rond de zoekmachine, gaat zijn aandelen splitsen. Elke aandeelhouder krijgt voor zijn oorspronkelijke aandeel twee nieuwe. Er zijn ongeveer 90 miljoen aandelen met aan huidige beurswaarde van 104 dollar dollar per stuk. De extra aandelen worden uitgekeerd in de vorm van een dividend.
Lycos, de snelstgroeiende van de zoekmachines, claimt Yahoo in juni voorbij te zijn gestreefd in bereik. Men zegt nu net boven de 50 procent uit te komen, gebaseerd op cijfers van Media Metrix, een Amerikaans Internet-onderzoeksbureau. De groeicijfers van het bereik van Lycos bedragen ruim 22 procent per maand, terwijl Yahoo een lichte daling te zien geeft.
Lycos is reeds uitvoerig actief in Europa en ontwikkelt zich snel in vrijwel alle landen van de wereld, waaronder Japan, Korea, Australië, Indonesië en Latijns-Amerika. Ook voor China worden reeds voorbereidingen getroffen, aldus een toelichting van Bob Davis, president van Lycos tijdens een bezoek van Europese journalisten.
Lycos omvat Lycos.com, Tripod (gratis homepages), WhoWhere (adressen zoeken), Angelfire (gratis homepages voor jongeren), MailCity (gratis webmail), HotBot, HotWired, Wired News, Webmonkey (web-bouw gereedschap), Suck.com (humor) en MyTime.com (persoonlijke web-agenda). Het bedrijf is zojuist in de VS gestart met veilingen, en richt zich ook verder sterk op e-commerce voor particulieren en bedrijven, en op nieuwe breedband-toepassingen, zoals Internet-radio (er zijn al 30 Lycos-stations), Internet-tv en video-on-demand. Later dit jaar volgt ook een nieuw product voor online spelen.
Davis wijst scherpe kritiek in een artikel in het blad Nature over beperkingen en traagheid van zoekmachines van de hand. Hij erkent echter dat ook Lycos niet het gehele web afzoekt, omdat dat voor de meeste gebruikers weinig extra nut biedt.