Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Thinkquest-websites steeds professioneler

10 oktober 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De inzendingen in de jaarlijkse Nederlandse Thinkquest-wedstrijd worden steeds professioneler. In deze ‘webstrijd’ strijden middelbare scholieren om de prijs voor de beste website en honderdduizend gulden aan prijzengeld. De toenemende professionaliteit van de jonge whizzkid-teams is ook in de zakenwereld niet onopgemerkt gebleven.

Meisjes zijn sterk ondervertegenwoordigd in de wedstrijd. Tijdens de prijsuitreiking van de Nederlandse finale was slechts een handvol meisjes te ontdekken tussen de overwegend uit jongens bestaande teams. Opmerkelijk was dan ook dat de derde prijs ging naar Janine Medema (zestien) en Marlijn Groenewegen (vijftien) van respectievelijk het Werkman College en het Zernike College uit Groningen en Haren. Een niet geringe prestatie, gezien de overmacht aan semi-professionele mannelijke inzenders. Velen runnen naast hun studie een eigen Internet-bedrijfje, zoals Onno Faber, internationaal winnaar in 1998.
Dat veel inzendingen inmiddels zeer professioneel zijn, is ook door de zakenwereld opgemerkt. Uitnodigingen als ‘Kom eens langs; je verdient zo een leuke extra cent erbij en je krijgt nog studiepunten ook’, waren niet van de lucht.
De eerste prijs (tienduizend gulden) ging naar Understanding Human Behavior, van Emiel Neggers en Jeroen Gielen uit Nijmegen. De tweede prijs (achtduizend gulden) was voor Electricity Online van Tim van den Hooff. De derde prijs ging naar Tibet, The roof of the world (Janine Medema en Marlijn Groenewegen). Al deze prijswinnaars bereikten ook de halve finale van de internationale Thinkquest (http://www.thinkquest.nl).
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Winnaars ThinkQuest-wedstrijd bekend

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs