Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Werving IT-bedrijven slaat plank mis

28 september 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

IT-bedrijven moeten andere wervingscampagnes verzinnen. De manier waarop ze momenteel communiceren met de arbeidsmarkt is totaal nutteloos. Dit zegt Joeri Bakker van reclamebureau Only. Hij zette daarom samen met IT-bedrijf Syntonic een campagne op waarin zingeving voor het personeel centraal staat.

Only en detacheringsbedrijf Syntonic zetten het project ‘Work in Progress’ op. Syntonic, onderdeel van Avalix Groep, wil zijn tweehonderd werknemers via workshops en opdrachten inspireren tot ideeën. Deze plannen moeten leiden tot materiaal waarmee Syntonic extern kan communiceren. "De een bedenkt een romantisch lied, de ander komt met een symbool voor ons bedrijf", aldus directeur Coen Aalders. Alle ideeën, ontwerpen en andere resultaten verschijnen op Internet. Het doel is tweeledig: werknemers aanzetten tot creativiteit, wat de motivatie moet bevorderen, en materiaal krijgen voor de wervingscampagne.
Het proces is in september van start gegaan met diverse workshops, gevolgd door een feestavond waarop de deelnemers hun producten presenteren. Volgens Aalders doet ongeveer 60 procent van de werknemers mee.
Met Work in Progress zet Syntonic de eerste stappen op de arbeidsmarkt. Het bedrijf heeft nog nooit geadverteerd. Het gebruikt meestal zijn interne netwerk: werknemers dragen kandidaten aan en ontvangen daarvoor een bonus van vijfhonderd tot duizend gulden. Inmiddels is het zo groot dat dit netwerk niet meer voldoende is.
Vandaar dat Syntonic met het resultaat van dit project naar buiten treedt. "Op een gegeven moment weten automatiseerders wel wat ze ergens gaan verdienen en in welke auto ze mogen rijden. Dat is overal hetzelfde en dus geen reden voor een IT’er om over te stappen. Dus spreken wij ze aan op andere zaken", aldus Bakker van Only.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    de boot gemist. that ship has sailed, ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland moet meer innoveren, ai vooral gebruikt om juniorbanen te snoeien (en meer)

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    digitale adviseur
    Financiële dienstverlening

    Data en ai maken van accountant digitale adviseur

    Security & Awareness

    Fraudepreventie in betalingen: van kostenpost naar innovatie

    drone
    Data & AI

    Kort: Drones mogen… boven de Noordzee, SAS’ no-code-tool voor ongestructureerde data (en meer)

    destabilisatie AgentKit
    Software & Development

    AgentKit: OpenAI’s katalysator én disruptor voor de ai-markt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs