Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Zelfstandig O2 realiseert nettowinst

23 juli 2003 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Het in april dit jaar aan de investeerder Greenfield Capital Partners verkochte mobiele telefoniebedrijf O2 Nederland boekt in zijn eerste financiële kwartaal meteen al een nettowinst.

Dit zegt Ton aan de Stegge, directeur van het bedrijf, dat per 15 augustus de oude naam Telfort weer aanneemt. Zo heette het bedrijf al voordat het meeging in de naamsverandering van zijn Britse moeder MMO2. Het is nog onduidelijk hoe hoog de winst precies uitvalt over het financiële kwartaal dat liep van 1 april tot 1 juli. De accountants zijn volgens Aan de Stegge nog bezig met het opmaken van de bedrijfsbalans. Daardoor is het nog niet duidelijk hoe hoog de waardering van de licenties en andere netwerkonderdelen van het bedrijf uitvallen.
 
Zeker is wel dat het meerendeel van de afschrijvingen op de bezittingen met een waarde van een miljard euro op de balans van het vorige financiële jaar terechtkomen en daarmee voor rekening zijn van de oude moeder. "Wij kunnen met een schone lei beginnen. Niet slecht voor een overnamesom van 25 miljoen euro", aldus de directeur.
 
Het nieuwe O2 is alleen gericht op de Nederlandse markt. Het bedrijf wil de markt structureel anders benaderen dan zijn concurrenten. Zo kunnen grootzakelijke marktklanten aanbiedingen als gratis voicemail tegemoet zien. Ook wil het bij overeenkomsten met bedrijven boven de vijfhonderd mobiele telefoon bellers een vaste prijs afspreken zonder naheffing.
 
Om concurrerend te kunnen zijn wil het bedrijf zijn kosten verder verlagen. De marketingcampagne voor de komende naamsverandering heeft een budget van vijf miljoen euro. Concurrenten verstoken op kwartaalbasis 15 miljoen euro aan reclame schat Aan de Stegge.
 
Ook van een kostbare reorganisatie komt het waarschijnlijk niet. De afslanking van het bedrijf van 680 personeelsleden nu naar 550 medewerkers over twee jaar denkt Aan de Stegge via natuurlijk verloop te kunnen realiseren. Hij ziet veel medewerkers die bij O2 werkten vanwege het internationale karakter waarin het vroegere O2 Nederland opereerde vrijwillig opstappen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs