Centric prijkt opnieuw op De Graafschap-shirt

Dit artikel delen:

Betaald voetbalclub De Graafschap heeft Centric als hoofdsponsor gestrikt voor het voetbalseizoen 2010-2011. Het contract heeft een looptijd van één seizoen, met een wederzijdse intentie om voor een langere periode door te gaan. Centric is de afgelopen jaren regelmatig shirtsponsor geweest, maar haakte vanaf 2003 een tijdje af toen de 'Superboeren' uit Doetinchem naar de eerste divisie degradeerden.

Centric-directeur Gerard Sanderink is na overleg met de profclub overtuigd geraakt van de ambities, cultuur en organisatie van De Graafschap. De voetbalclub uit Doetinchem promoveerde het afgelopen seizoen naar de eredivisie. Sanderink: 'Ik ben ervan overtuigd dat De Graafschap onze naam op een positieve wijze zal uitdragen. We maken dan ook met veel plezier gebruik van de uitstekende mogelijkheden voor relatiebeheer, zodat ook onze gasten het Superboeren-gevoel zullen beleven.'

Langs de lijn

Met Centric haalt De Graafschap wel een hoofdsponsor in huis die bij wanprestaties niet kritiekloos langs de zijlijn zal blijven staan. In de jaren rond 2000 was de automatiseerder al eens eerder voor 1,2 miljoen gulden hoofdsponsor van de club. Dat leverde interessante duels op met RKC Waalwijk, omdat concurrent PinkRoccade in die tijd daar shirtsponsor was.

In 2001 verkeerde De Graafschap in degradatienood, waarna voetballiefhebber Sanderink in het weekblad Voetbal International kritiek uitte op het uitblijven van versterkingen. Ook noemde hij een aantal voetballers te dik, te oud, te slecht, te vaak ziek en te lui. Hij eiste dat De Graafschap kwaliteit leverde en voor resultaten knokte, eigenschappen die volgens hem wél van toepassing waren op zijn bedrijf.

In 2003 koos hij na degradatie voor een sponsorcontract met FC Groningen. 'Die club speelt op het hoogste niveau, wat voor ons belangrijk is in verband met het verhogen van de naamsbekendheid van Centric', liet hij toen optekenen. Overigens keerde Centric in 2007 weer terug als hoofdsponsor van De Graafschap.

Henk Bloemers, commercieel directeur van De Graafschap, is blij met een groot A-merk op het shirt en zegt 'er alles aan te doen om Centric zijn doelstellingen met deze samenwerking te laten realiseren.'

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-08-11T11:05:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.