Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ziekenhuizen doen te weinig met hun website

03 februari 2005 - 09:08ActueelInnovatie & TransformatieCapgemini
Redactie Computable/Computer Idee
Redactie Computable/Computer Idee

Uit een onderzoek van Capgemini onder 94 Nederlandse ziekenhuizen naar de functionaliteit van hun website, blijkt dat ziekenhuizen de mogelijkheden van hun website onvoldoende benutten. Volgens het onderzoek is het droevig gesteld met de digitale communicatie tussen Nederlandse ziekenhuizen en hun patiënten.

Het onderzoek wijst uit dat slechts 36 procent van de ziekenhuizen de mogelijkheid biedt om via de website of via een e-mail een klacht in te dienen. Afspraken maken, inzien of wijzigen via internet kan maar bij 10 procent van de onderzochte ziekenhuizen.

 

Slechts een op de tien ziekenhuizen biedt patiënten de mogelijkheid om te e-mailen vanuit het ziekenhuis en het elektronisch bestellen of laten afleveren van bloemen en/of cadeaus voor patiënten kan maar in 5 procent van deze zorginstellingen. Het delen van kennis en ervaringen door patiënten dan wel medisch advies inwinnen via de website kan bij slechts 5 procent van de ziekenhuizen. Hiermee lopen ze ver achter bij websites van patiëntenverenigingen die deze mogelijkheden wel aanbieden.

 

Wel beschikte in 2004 82 procent van de ziekenhuizen over een reactieformulier of de mogelijkheid tot e-mailen met het ziekenhuis. et betreft dan wel een algemeen adres zoals info@ziekenhuisnaam.nl .


Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Oracle steekt miljard in ai- en cloudinfrastructuur NL en Caribisch gebied krijgt eigen cloud (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Conscia neemt Open Line over, 6,1 miljoen voor 3d-oplossing tandenknarsen (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Over post-quantum security (en waarom je nú moet handelen)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    RIVM moet grip houden op doorontwikkeling Praeventis  

    TNO
    ActueelInnovatie & Transformatie

    TNO: zonder megaclusters geen nieuwe ASML

    Eén reactie op “Ziekenhuizen doen te weinig met hun website”

    1. Emil Roes schreef:
      7 februari 2005 om 11:09

      Capgemini maakt nog te weinig gebruik van internet

      Onderzoek: Ziekenhuis maakt nog te weinig gebruik van internet

      “Het onderzoek is helaas niet meer verkrijgbaar”

      Staat op de website van Capgemini.
      De eenvoudigste manier om dit te voorkomen:
      plaats het onderzoek als pdf op de site.

      De zin: “Het onderzoek is helaas niet meer verkrijgbaar” is anno 2005 onwerkelijk.
      Er zal wel een andere reden zijn om het onderzoek niet meer uit te geven.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs